Kursy Usability

Symetria
Chciałbyś dowiedzieć się czegoś więcej o usability? Możesz wziąć udział w bezpłatnym kursie przygotowanym przez specjalistów Symetrii. Znajdziesz w nim teoretyczną wiedzę, jak i praktyczne informacje odnośnie użyteczności.

Najnowszy raport:

Kto w Polsce sprzedaje najbardziej innowacyjnie?

Symetria

I. Znaki zapytania

Czasami wydaje mi się, że moje dorosłe życie upływa pod znakiem zapytania. Wszystko zaczęło się w dniu, w którym wybrałam kierunek studiów. Żadna spośród znanych mi osób nie potrafiła wymówić jego nazwy. Kiedy ja z dumą oznajmiałam, że „studiuję kognitywistykę”, moi rozmówcy kwitowali to niezmiennie pytaniem: „CO?”.

II. Strona WWW powinna być jak młotek

W dzisiejszym artykule opowiem Wam o początkach internetu i powstaniu terminu usability. Dowiecie się także co powinno cechować idealną stronę WWW i dlaczego dzieci posiadają wyjątkową zdolność do używania młotka. Zastanawiacie się jaki ma to ze sobą związek? Wbrew pozorom całkiem spory…

III. Jak zadbać o użyteczność własnej strony?

Z poprzedniego artykułu dowiedzieliśmy się, co dokładnie oznacza użyteczność. Dziś zastanowimy się jak wykorzystać tę wiedzę. Trzymanie się kilku prostych zasad pozwoli zaprojektować stronę przyjazną użytkownikowi.

IV. Jak stworzyć dobre menu strony?

Dla mniej więcej 50% procent użytkowników menu jest jednym z pierwszych elementów, z którego skorzystają zaraz po wejściu na stronę WWW. Praktycznie 100% odwiedzających serwis w trakcie swojej wizyty co najmniej raz skorzysta z menu.

V. 10 przykazań tworzenia internetowych formularzy

Bez względu na to, jaki charakter ma nasza strona zazwyczaj znajdzie się na niej przynajmniej jedna okazja do kontaktu z użytkownikiem. W tym momencie zazwyczaj pojawia się na stronie formularz. Z artykułu dowiesz się jak go skonstruować, aby nie zniechęcić użytkowników do interakcji i ułatwić ją.

VI. Jak radzić sobie z błędami na stronie.

Błędy na stronie są zjawiskiem nieuniknionym. Jeśli jednak zadbamy o odpowiednie poinformowanie użytkownika o ich istnieniu i wsparcie go w naprawie problemu, nie będą one zniechęcać do korzystania z serwisu.

VII. Łatwy proces zakupowy

W ostatnim już artykule praktycznej części naszego kursu opowiemy jak skutecznie skonstruować proces zakupowy. Po raz kolejny zaskoczy was, jak wiele witryn zapomina o przestrzeganiu prostych, zdroworozsądkowych zasad.

VIII. Wprowadzenie do Google Analytics

Czy można w obiektywny i szybki sposób samemu zmierzyć użyteczność? Jakich użyć narzędzi? W poniższym artykule postaram się Państwu odpowiedzieć na te pytania, a także pokazać, jak analiza ruchu w serwisie staje się analizą użyteczności.

IX. Gdy pojawi się problem

Rozwiązania prezentowane w poprzedniej części kursu stanowiły zbiór tzw. „ dobrych praktyk” przy projektowaniu strony. Wskazanie przykładów pozytywnych i negatywnych rozwiązań zapewne najbardziej pomogło osobom, które były w trakcie tworzenia lub przebudowy serwisu. Co jednak mają zrobić czytelnicy, którzy nie planują żadnych zmian? Jak mogą ocenić użyteczność strony?

X. Jak znaleźć dobrą agencję badawczą

W poprzednich artykułach starałam się wzbudzić u czytelników potrzebę zastanawiania się nad użytecznością stron internetowych. W pierwszym bezpłatnym kursie usability pojawiły się informacje jak różne elementy strony można zrealizować dobrze lub źle, a także wskazane zostały główne zasady użyteczności. Naturalne wydaje się więc, że ostatni odcinek kursu poświęcony zostanie wskazówkom dotyczącym wyboru rzetelnej agencji badawczej, do której można się będzie zwrócić, gdy opisane wcześniej porady okażą się niewystarczające.

Praktyczne porady odnośnie badań usability oraz projektowania znajdziesz na:
Symetryczna.pl
Polub profil Symetrii na Facebook, by otrzymywać informacje o kolejnych raportach "Kryształy Symetrii":